Sytuacja międzynarodowa nie pozostaje bez echa dla funkcjonowania przedsiębiorstw w Polsce. Producenci mają szczególnie trudno. Z jednej strony muszą borykać się z deficytami materiałów i surowców, z drugiej coraz silniej odczuwają rosnące ceny energii elektrycznej. Sprzedaż prądu dla producentów jest specyficznym rynkiem, na którym o elastyczność jest wyjątkowo trudno. Co można zrobić, żeby biznes zaczął znowu przynosić zyski?

Prąd – produkcja szczególnie narażona na skutki wojny na Ukrainie

Zbrojny atak Rosji na Ukrainę stał się punktem zwrotnym dla wielu producentów. Zerwane łańcuchy dostaw, utrudniony transport wyrobów gotowych, rosnące ceny energii elektrycznej – to tylko niektóre z szeregu negatywnych skutków, jakie odczuwają do dzisiaj. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez firmę Prodio aż 81% firm produkcyjnych odczuło negatywny wpływ konfliktu zbrojnego na ich działania. Blisko 75% ankietowanych wskazało ponadto, że odczuwa presję kosztową w związku z rosnącymi cenami prądu dla produkcji. Co czwarty podkreśla, że istnieje realne ryzyko likwidacji biznesu, jeśli koniunktura diametralnie nie zmieni kierunku, w którym podąża. Wśród najbardziej zagrożonych branż znajdują się:

  • Branża metalowa.
  • Podwykonawcy automotive.
  • Zakłady stolarskie.

Nie do pozazdroszczenia jest także sytuacja producentów działających w skali międzynarodowej. Utrudniony dostęp do stali, półfabrykatów czy niklu, to właśnie efekt zamknięcia szlaków handlowych ze Wschodem. Jak w tej sytuacji sobie poradzić?

Sprawdź ofertę Eco dla Biznesu: tańszy prąd dla firm!

Czy prąd do produkcji jest droższy?

Zastanawiasz się jakie są ceny prądu w branży produkcyjnej? Producenci są zazwyczaj znaczącymi konsumentami prądu. W ich przypadku zmiana cen nawet o kilka groszy za kilowatogodzinę może wiązać się ze stratami na poziomie kilkudziesięciu tysięcy złotych w skali roku. Z uwagi na wysoki pobór powiązany z koniecznością zapewnienia stabilności dostaw, nie jest im łatwo przystępować do negocjacji umowy. To jednak nie oznacza, że nie jest to możliwe. Sprzedażą energii elektrycznej dla produkcji zajmują się duże firmy dystrybucyjne, ale także inne jednostki. Te pierwsze proponują zazwyczaj wysokie stawki i nie podchodzą do indywidualnych rozmów. Z kolei druga grupa sprzedawców może być potencjalnie atrakcyjna, gdyż:

  • Oferuje prąd dla producentów pochodzący z odnawialnych źródeł energii (poprawa wizerunku firmy).
  • Zapewnia gwarancję stałej ceny przez kilka najbliższych lat.
  • Działa stabilnie i szybko reaguje na specjalne prośby i wnioski klientów.

Prąd w produkcji – kiedy rozważyć zmianę dostawcy?

Zwykło się mawiać, że na zmiany nigdy nie jest za późno. To powiedzenie nie zawsze działa w przypadku firm produkcyjnych. Zarówno czynniki wewnętrzne (koszty, pracownicy itd.), jak i zewnętrzne (konkurencja, łańcuchy dostaw, rynki zbytu) potrafią doprowadzić biznes do bankructwa. Żeby do tego nie doszło, trzeba trzymać rękę na pulsie. Energia dla branży produkcyjnej drożeje od kilku lat, ale prawdziwe apogeum przeżywamy właśnie teraz. To najlepszy, a w wielu przypadkach być może ostatni moment, aby zmienić umowę na prąd dla producentów. Cena wcale nie musi być rekordowa, wystarczy rozejrzeć się po rynku i kupić energię od nowego dostawcy. Dobrym pomysłem będzie skorzystanie z usług doradcy energetycznego Eco dla Biznesu. Taka osoba zbada profil zużycia firmy produkcyjnej, znajdzie optymalne rozwiązanie taryfowe, policzy czy bardziej opłaca się pozostać przy obecnym porozumieniu, czy może warto rozważyć wypowiedzenie, a wreszcie zaproponuje umowę z gwarancją stabilności i bezpieczeństwa dostaw. To skuteczna droga do zapewniania sobie tańszej energii. Po więcej szczegółów zapraszamy do kontaktu!

Sprzedaż prądu dla producentów – inni też to robią!

Konkurencja nie śpi. Jeśli nie zdecydujemy się na optymalizację kosztów w firmie, zrobi to ktoś inny. Tym samym bardzo prawdopodobne, że nasze produkty staną się realnie droższe, a to najszybsza droga do straty pozycji rynkowej. Prąd dla producentów jest jednym z głównych składników kosztowych. Z uwagi na ograniczoną dostępność podzespołów, głównymi czynnikami konkurencyjnymi pozostają wydatki na pracę, marketing oraz pozycje stałe (takie jak energia dla branży produkcyjnej).

Zmiany rozważa prawie każdy przedsiębiorca. Coraz większe grono zainteresowanych zyskuje także świadomość, że nie ma konieczności podejmowania inwestycji. Czasami wystarczy zwykła zmiana dostawcy, która może wyjść na dobre z kilku powodów. Niskie ceny i stabilność kosztowa to jedno, ale prąd dla produkcji musi także płynąć nieprzerwanie. Jeśli Twojemu aktualnemu dostawcy zdarzają się przerwy, usterki, awarie, które generują dodatkowe wydatki związane z rozruchem linii technologicznych, warto zdać sobie sprawę, że nie jest standard rynkowy. Coraz więcej firm specjalizuje się w obsłudze przemysłu, fabryk i zakładów. One doskonale wiedzą, że sprzedaż prądu dla producentów wymaga specjalnego podejścia. Jeżeli interesuje Cię ten temat przeczytaj też:

Porozmawiajmy o Twoim Biznesie

Zostaw nam kontakt do siebie. Oddzwonimy.