Branża hotelarska boryka się z różnymi wyzwaniami związanymi z utrzymaniem konkurencyjności. Szczególnie problematyczne są rosnące koszty operacyjne, na które wpływ mają także ceny gazu. Poszukiwanie inteligentnych strategii, pozwalających utrzymać rentowność bez konieczności podnoszenia obciążeń dla klientów, to klucz do zapełnionego kalendarza rezerwacji. W tym artykule zaproponujemy kilka porad, których wdrożenie pozwoli właścicielom obniżyć rachunki za gaz dla branży hotelarskiej.
Gdzie zużywa się najwięcej gazu dla firm z branży hotelarskiej?
Zmniejszenie kosztów gazu dla hoteli wymaga holistycznego podejścia, które rozpoczyna dokładna analiza aktualnego zużycia. Błękitne paliwo jest wszechstronnym źródłem energii, znajdującym zastosowanie w różnych obszarach codziennego funkcjonowania przedsiębiorstw branżowych. Do głównych miejsc generujących duże zapotrzebowanie na gaz dla firm należą:
- Ogrzewanie – surowiec jest powszechnie używany do ogrzewania pomieszczeń w hotelach.
- Przygotowywanie posiłków – gaz ziemny służy do zasilania kuchenek, pieców, grilli oraz innych urządzeń kuchennych.
- Przygotowanie wody – paliwo może być także używane do dostarczania ciepłej wody do łazienek, kuchni czy basenów hotelowych.
- Zasilanie awaryjne – w przypadku problemów z ciągłością dostaw energii elektrycznej, hotele często korzystają z generatorów prądotwórczych. Część modeli może być zasilane gazem dla firm z branży hotelarskiej, co zapewnia niezależne źródło energii.
- Kominki dekoracyjne – w niektórych hotelach gaz ziemny jest używany do zasilania dekoracyjnych kominków.
Jak oszczędzać gaz dla branży hotelarskiej?
Zalecenia dotyczące oszczędności zużycia gazu dla hoteli powinny wynikać z przeprowadzonego audytu energetycznego. To kluczowy krok w identyfikacji obszarów pokazujących, gdzie energia jest marnowana. Specjalista w zakresie sporządzania tego typu dokumentów zbada instalacje grzewcze, wentylacyjne i klimatyzacyjne, aby zidentyfikować potencjalne miejsca oszczędności. Podpowie, które maszyny i urządzenia wymagają wymiany lub serwisu. Przeanalizuje także możliwość poprawy izolacyjności obiektu oraz zaproponuje wdrożenie systemów automatycznego zarządzania, które dostosują temperaturę w pomieszczeniach do rzeczywistych potrzeb i harmonogramu zajętości.
Zadbanie o optymalizację zapotrzebowania to najlepsza odpowiedź na pytanie o to, jak obniżyć koszty gazu w branży hotelarskiej. Potencjalne oszczędności mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.
Jak obniżyć koszty gazu w hotelarstwie? – nowa umowa
Gdy kończy nam się umowa na OC, naturalnym odruchem jest sprawdzenie kontrofert. Podobnie to wygląda z abonamentem telefonicznym, czy telewizyjnym. Podjęcie negocjacji lub sprawdzenie innych możliwości zazwyczaj kończy się poszerzeniem pakietu oferowanych usług lub obniżeniem ceny. Ta prawidłowość działa także przy sprzedaży gazu w branży hotelarskiej.
Jeśli nasza umowa jest przedłużana automatycznymi aneksami lub zawarliśmy ją z podmiotem, który z uwagi na duże koszty stałe dolicza szereg dodatkowych opłat, z pewnością przepłacamy. Ta sytuacja może być akceptowalna w gospodarstwie domowym – niskie zużycie powoduje wzrost wydatków o raptem kilkadziesiąt złotych rocznie. Co innego dla firm z branży hotelarskiej. Znaczące zapotrzebowanie sprawia, że nawet nieznaczna korekta w cenach przekłada się na gigantyczne obciążenia budżetowe. Właśnie dlatego tak ważna jest weryfikacja obecnie posiadanego kontraktu i badanie rynku. Zazwyczaj pozwala ona otworzyć oczy właścicielom, którzy nie zdają sobie nawet sprawy, ile kosztuje gaz dla firm z branży hotelarskiej u innych dostawców.
Jak obniżyć koszty gazu dla hoteli z Eco dla Biznesu?
Zmiana umowy na sprzedaż gazu w branży hotelarskiej nie musi być dokonywana samodzielnie. Firma Eco dla Biznesu zajmuje się doradztwem energetycznym dla firm. W ramach eksperckiej usługi:
- dokonujemy rewizji rachunków i zapisów bieżącej umowy,
- badamy obecne i przyszłe potrzeby klienta,
- przedstawiamy możliwe scenariusze zakupu gazu dla firm z branży hotelarskiej,
- zajmujemy się wszelkimi formalnościami związanymi z przeniesieniem porozumienia,
- wspieramy na każdym etapie trwania umowy.
Tym samym bierzemy na siebie zadania wymagające posiadania dużej wiedzy, doświadczenia i znajomości aktualnych trendów rynkowych. Nasi klienci otrzymują w zamian stabilne dostawy błękitnego paliwa, obniżenie kosztów, a także szansę na realną poprawę pozycji konkurencyjnej.
Sprzedaż gazu w branży hotelarskiej może odbywać się w dwóch modelach:
- z gwarancją stałej ceny,
- z możliwością zakupu transzowego po cenach rynkowych.
Każdy z nich ma swoje niewątpliwe zalety. Jeśli chcą Państwo świadomie podejść do kształtowania kosztów operacyjnych w firmie, zapraszamy do kontaktu. Nasi doradcy zaprezentują dostępne opcje na zakup gazu dla branży hotelarskiej i dobiorą parametry do oczekiwań i indywidualnych wyzwań, przed jakimi stoją Państwa przedsiębiorstwa.